Live Chat Software
המג'רסה והזכי שתי אפשרויות לטיול מים באזור הכנרת - איך לגרום לילדים שלנו לחייך :)
Home / טבע / המג'רסה והזכי שתי אפשרויות לטיול מים באזור הכנרת

המג'רסה והזכי שתי אפשרויות לטיול מים באזור הכנרת

בבקעת בית צידה על חוף הכינרת קיימות שתי אפשרויות לטיול מהנה בתוך המים. הראשונה מכונה בפי כל המג'רסה, אך למעשה היא כוללת את הבריכות שיוצר נחל דליות לקראת הישפכו לכינרת. השנייה מכונה הזכי אך למעשה היא כוללת את הבריכות שיוצר שפך נחל משושים. הראשונה בתוך שמורת טבע בעלת קופה רושמת, והשנייה פתוחה לכולם ללא כל תנאי, מלבד שמירה על כללי התנהגות נאותים ושמירה על הסביבה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

איך מגיעים: נוסעים בכביש 92 המקיף את הכינרת ממזרח, ובצומת מעלה גמלא פונים בכיכר מערבה. אחרי כ-450 מטרים פונים פנייה חדה ימינה עם הכביש וסימון השבילים הכחול, ובעקבות שילוט. כעבור עוד כ-400 מטרים מגיעים לצומת שבה צריך להחליט. למג'רסה פונים שמאלה ונוסעים בכביש עד שמגיעים למחסום, שם משלמים ונכנסים. לזכי ממשיכים ישר בעקבות סימון שבילים ירוק. הדרך משובשת אך עבירה לכל רכב, כעבור 1.2 ק"מ מחנים את המכונית בחנייה שמשמאל.

המג'רסה

ליד הכניסה יש שולחנות פיקניק לכל דורש אך בימי הקיץ ממהרים כולם למים, וכמה שיותר מהר. המסלול הרטוב מבטיח כ-45 דקות של התקדמות איטית בתוך ג'ונגל שכזה. המים יכולים להגיע בחלקים מסוימים לגובה המתניים של בן אדם מבוגר, ואם מועדים או מחליקים מאחד הסלעים יכול המים מכסים את כל הגוף…. על אף העומס באתר בעונות החמות החוויה היא טובה ומרעננת וכשמסיימים רוצים מיד להתחיל מחדש. מי שלא רוצה או אינו מסוגל להיכנס למים יכול ללוות את המשפחה או החברים מבחוץ במסלול יבש לאורך הגדה. בפינות שלוות לאורך הדרך אפשר לראות עופות מים, סרטנים וצמחייה מעניינת.SS בריכה רחבה סמוך לחורשת איקליפטוסים. החבל האוסר להמשיך הוצב כאן כדי שהמבקרים לא ימשיכו בנחל ויפריעו לדגי האמנון, המושטים, להתרבות, להטיל את ביציהן ולהמשיך להוות מרכיב חשוב בסביבה האקולוגית של הכינרת ובניקוי המים שלה. הדרך חזרה לחניון היא בשביל היבש, מהלך 10 דקות עד למכונית.

1356111550hq4f5

הזכי

מחניון הרכבים הפרטיים הולכים צפונה כ-200 מטר עד צומת דרכים מעל מעביר מים. פונים שמאלה לדרך מסומנת שחור והולכים במקביל לנחל. מכאן ואילך יש מימין לדרך כניסות ויציאות למים נעימים ולבריכות גן עדן. הדגים הנוגסים בתוך המים עושים פילינג לכפות הרגליים, וגם זאת ללא תשלום. על השלטים הירוקים בכל כניסה ויציאה כתוב "דרך מילוט". זה הזכי בגרסת 2015 – מסודר, ברור, כיפי ונוח לטיול. אפשר להיכנס לבריכה אחת ולצאת, אפשר להמשיך בנחל לכמה בריכות נוספות, ואז לצאת, ואפשר גם להמשיך את המסלול לכל אורכו ולעבור בעשר בריכות, לא פחות. נשמע מצוין, נכון? לא דיברנו עדיין על המעברים בין הבריכות.

ההליכה במורד הנחל, בין צמחיית הגדות, אינה הליכה קלה ולעתים קשה. הסלעים מחליקים ולעתים שולחים את הפינות שלהם בדיוק לזוויות הלא נכונות. למעשה המטייל נמצא במאבק מסוים כדי להגיע לבריכה הבאה. לאורך זמן זה יכול להציק אבל כמובן שכשמגיעים לבריכה שוכחים הכל. כנראה שתראו שלל שפריריות עפות מסלע לסלע, ותזהו בין צמחיית הגדות תאנים, גפנים ערבות ועוד. הדרך חזרה למכונית מכל נקודת יציאה היא לגדה השמאלית, הדרומית, אל שביל קצר המחבר את הנחל עם דרך עפר מסומנת שחור. כשמגיעים אל הדרך פונים שמאלה והולכים מזרחה לנקודת ההתחלה ואל חניית הרכבים. סחוטים, נוטפים זיעה מעורבבת במים, ומאוד מאוד מרוצים.

באזור ישנם מגוון רחב של אפשרויות לינה, לינת שטח מלונות סביב הכנרת, צימרים למשפחות ועוד..

מקווים שתיהנו כמונו (:

נשמח לתגובתכם

Check Also

unnamed

סיור חנוכה ואור בעיר העתיקה

העיר העתיקה בירושלים מתקשטת בשלל אורות קסומים, חנוכיות, עצים, וקישוטי חג. בואו ליהנות מהקסם ומאווירת ...